Druga wizyta w Maroko: As-Sawira – najbardziej wietrzne miasto w Afryce

• E1
    plaża w As-Sawirze

As-Sawira – najbardziej wietrzne miasto Afryki

Po długiej (13h) i męczącej podróży przez góry Atlas dotarliśmy do Marakeszu. Początkowo mieliśmy jechać do Agadiru, ale że właśnie odjeżdżał autobus do As-Sawiry – innego małego, ale również popularnego kurortu na wybrzeżu, zdecydowaliśmy zmienić nasze plany. Po następnych 4 godzinach jazdy ,,chicken busem” (autobus dla miejscowych, zatrzymuje się w każdym możliwym miejscu, przewozi również towary i zwierzęta) dotarliśmy na wybrzeże. Jak zawsze bez większych problemów znaleźliśmy tani nocleg i poszliśmy odpoczywać na plaży. Pomimo, że był to koniec marca woda była ciepła, na plaży niewielka liczba turystów. Wiał również bardzo silny wiatr, ale w tym miejscu to standard – miejscowość uważana jest za najbardziej wietrzne miasto Afryki, co stwarza świetne warunki do windsurfingu i przyciąga wielbicieli tego sportu z całego świata.

Po kilku godzinach na plaży poszliśmy do portu. Obserwowaliśmy pracę rybaków i zachód słońca.

E2 E3 E4 E5 E6 E7 E8 E9

As- Sawira jest niewielkim miastem (około 70 tysięcy mieszkańców), posiadającym za to spory port rybacki. W latach sześćdziesiątych cieszyła się popularnością wśród hipisów, co bardzo zwiększyło jej atrakcyjność.

W mieście znajduję się również dobrze zachowana medyna otoczona murami obronnymi. Na targu można kupić świeżo złowione ryby i poprosić o ich przyrządzenie. Ogólnie miasteczko jest dość klimatyczne i bardzo miło się po nim spaceruje. Nie ma oczywiście takiego tłoku jak np. w starej części Fezu.

E10 E11 E12 E13

Drugiego dnia również udaliśmy się na plaże, a później zwiedzaliśmy medynę. Następnego dnia rano wróciliśmy do Marrakeszu, drugiego po Casablance największego miasta kraju i głównego ośrodka na południu Maroko.